Friday, May 05, 2006

Kalaulah aku orang yang terkaya...

Sesiapa inginkan kekayaan yang melimpah ruah... Kalau boleh lagi banyak lagi baik. 99% manusia tidak pernah puas dan tidak pernah rasa cukup. Tapi, kalaulah aku ditakdirkan untuk menjadi orang yang terkaya. Tidak kiralah di dunia, di Malaysia, Di KL, di bank aku sendiri... Aku akan...

Aku dapat idea ni dari paper Kosmo. Ada cerita tentang Bill Gates. Sungguhpun dia kaya, tapi dia tak bangga dia kaya. Yg dia tahu, walau macammana dia kaya, dia still suka buat apa yang dia buat. Iaitu bekerja. Dan dia, penderma yang terbesar. Yayasan Gates dan Melinda, dah sumbang 29Billion Dollar. Berapa ramaikah umat islam yang diperlukan untuk mengumpul derma sebanyak itu. Ada atau tidak umat islam yang kaya, lebih-lebih lagi pak arab tokey minyak yang derma beratus juta? Yg aku kenal, billionair islam yang kaya, dermawan dan merendah diri ialah Syed Razak. Mana perginya yang lain. Malu sungguh pada orang islam kaya yang lain.

Kaya bukan status sebagai orang islam untuk kawin 4. Bill Gates, cuma kawin sekali. Dan isterinya hanyalah satu!

bzz at 6:52 PM

0comments

0 Comments

Post a Comment