Wednesday, April 05, 2006

Kalaulah aku Einstein...

Kalaulah aku Einstein pastinya aku dapat menjawab soklan periksa business comm tadi dengan mudah. Kejam celik kejam celik... kertas aku masih lagi kosong... Kejam celik kejam celik... Ehhh dah pagi? Aku tak pasti kalau einstein ada amek bidang lain selain dari bidang sains. But takpelah, apa yga kita usahakan akan berjaya kalau kite bersungguh-2... Tapi mestilah einstin mempunya kebijaksanaan yang amat tinggi. Kita yang terkejam celik membaca masih tak masuk. Mestilah dia yang membaca sepintas lalu dapat terus menghafal dan memahami apa yang dia baca.

Kalaulah aku einstein pastinya aku dapat berkomunikasi dengan baik. "Dunia, jgnlah kau menyalah gunakan teori aku. Gunakan ianya dengan baik dan tidak merosakkan diri kamu sesama sendiri." Tapi einstein cakap macam tu ke? Anda tahu yg ketika einstein mati, hanya ada jururawatnya disebelahnya. Dan pesanan terakhirnya di dalam bahasa jerman. Alangkah bagusnya kalaulah aku einstein kerana aku pasti akan bercakap dalam bahasa melayu hatta jururawat aku pun paham. Tapi yang pastinya aku segala mesej aku dipahami dunia agar ciptaan aku diabadikan dengan cara yang baik.

Kalaulah aku einstein dah aku ciptakan ubat yang boleh manusia menghormati sesama sendiri. Tak kira kawan tak kira musuh. Biar Bush dan Saddam boleh berpelukkan. Biat kita boleh hidup bermuafakat dan sejahtera. Ciptaan yang baik tidak semestinya baik untuk semua orang. Mungkin ada yang menyalahgunakan ciptaan aku. Usaha aku akan jadi sia-sia. Jadi perlukah aku terus mencipta?

Kalaulah kan... Apa yang akan aku buat seterusnya?

Kalaulah aku ada masa untuk menaip lebih panjang di CC nih... Hmmm

bzz at 11:58 AM

0comments

0 Comments

Post a Comment